Kalmar.

Har varit två dagar i Kalmar nu tisdag och onsdag. Idag gjorde jag den jäkla keratometeruppgiften. Nu får det fasen vara nog med det. Är jag inte godkänd nu blir jag galen. Då KOMMER jag aldrig få rätt. Där basta... Utöver nyttigheter i Kalmar har jag även hunnit med lite trevliga stunder med de käraste. En runda på stan med lunch igår och en idag. Det jag kommer sakna mest med Kalmar som stad är nog faktiskt Kama Sushi. Bästa sushin jag ätit iaf. Får hoppas jag blir kär i något sushiställe i Helsingborg sen. Får prova mig runt lite.

På bussen till Kalmar igår lyckades jag och Jenny tajma in det så vi hamnade på samma buss, precis framför någon form av dagis. De lät som 20 pers men bestod endast av 4 barn och 2 fröknar. Pust. Bästa kommentaren på resan var ändå.
"Shit vad snabbt det gick med bussen till Kalmar. Det brukar ta mycket längre tid när vi åker bil hit."
Frågan är helt klart. Vad fasen har den ungens föräldrar för bil eller vilken väg kör de egentligen? Jag och Jenny diskuterade dessutom lite kring det här med tidsperspektiv när man är liten jämfört med stor. Man brukar ju säga att tiden går snabbare ju äldre man blir... Den här ungen måste alltså vara en gammal människa i en väldigt liten människas kropp eller något sånt...
Tål att tänkas på....

Nu blir det gröt och sylt. Mums efter spinningen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0