Första jobbdagen avklarad...

Då var första dagen som optiker avklarad. Lugnt är dagens största underdrift över vad det varit. Inte en enda inbokning hade jag så jag fick snällt mest bara sitta av tiden... Var dock rätt skönt att hinna gå igenom lite linser och göra en synundersökning på Linda för att väcka minnet.

På lunchen fick jag syn på denna skönhet nere i hamnen. Det är en av charmerna med Helsingborg under somrarna... Att få syn på de fina och lyxiga kryssningsfartygen som lägger vid i stan med folk som pratar både det ena och det andra språket... Den hät båten hade cirka hundra passagerare från Tyskland och England. Riktigt fint var fartyget iaf... Förgyllt längst fram i spetsen som jag inte vet vad den heter och lite sånt...



Efter en promenad med Helsingborgs City Tidnings quiz aktuella Elin Backman (gillar att benämna henne som aktuell för det istället för Friidrotts EM aktuella) gick jag och lämnade mammas bil i garaget... På vägen hem strosade jag genom mitt lilla mysiga kvarter här på Högaborg. Med fasa sprang jag på det här gatunamnet endast någon hundra meter ifrån mitt hus.



För den som inte hållit sig uppdaterad i medierna under helgen:

Publicerad: 2010-06-26 Normal text Stor text Extra stor text

Polisen: Den gripne och offret kände varandra

En anhållen misstänkt för mordet i Helsingborg under midsommarafton

En man i 30-årsåldern har anhållits i Helsingborg, misstänkt för mordet på en man på Sadelmakargatan under gårdagskvällen. Offret, som också är i 30-årsåldern, hittades död i sin egen lägenhet vid 22-tiden igår kväll efter att en orolig bekant hade larmat och bett polisen titta till bostaden.

Männen kände varandra

Offret och den gripne var bekanta med varandra. Mannens skador gjorde att polisen inledde en förundersökning om mord alternativt dråp. Inre spaning ledde till att en man kunde gripas odramatiskt och förhöras under lördagskvällen. Han är känd av polisen för tidigare våldsbrott.

– Vi har stor förhoppning om att lösa det här, säger Michael Matsson, förundersökningsledare.

Jag känner mig så trygg här......

GOD NATT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0