Första helgen själv...

Hemkommen efter en arbetsdag i Ängelholm, sedan middag i Åstorp hos farbror Leif och hans fru (fortfarande ovant att kalla henne det även om det är två år sen de helt i hemlighet gifte sig i smyg)... och sist men inte minst en snabb runda på Torparedagarnas öltält och en misslyckad bugg med pappsen... OBS: det var jag som inte hittade takten.. Min pappa är en danskung!!

   

Ligger nu här i min ensamhet och filosoferar. Har haft en väldigt tankeställande dag måste jag säga. Blev en oväntad vändning vad gäller trevligheten på jobbet idag faktiskt. Hade laddat upp med bok och allt men dagen bjöd både på en lite utmanande linskoll och en intressant dialog med kollegan... Många goda råd och delande av erfarenheter på ett sätt jag inte tidigare utbytt eller hur jag ska förklara det. Fick mig en rejäl tankeställare faktiskt under dagens gång. På ett positivt sätt. Allting med flytt och jobb och så kändes konstigt nog väldigt lättande när jag steg ut från Klofves dörr på Järnvägsgatan vid lite innan 6. Underbart.

Sen att ensamheten är påtagande när man ligger såhär en fredag kväll utan något sällskap eller något är ju en annan historia.

Imorgon börjar jag min karriär som kattvakt. Välkommen hit kattungen Alice 3,5 månader!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0