Tillbaka på bloggen.

Det har varit ett litet uppehåll för mig i bloggandets värld. Först vart det jul och då fanns det knappast någon tid över. Sen var jag tillbaka för ett litet kik-in där emellan och nu har det inte funnits en enda sekund för bloggande på två veckor. Jag har inlett mitt liv som pendlare...BIG time. Jag går all-in här nu för min och Bobbis skull. Det har varit både tufft och fint inledningsvis. Många timmar spenderade på de fina gula bussarna redan. Men som jag säger när folk frågar om det inte är jättejobbigt med resorna så ser jag det nästan bara som något positivt.

För det första så får jag varje kväll komma hem till den jag älskar. Vissa dagar när jag kommer sent så väntar det en underbar pojkvän med mat färdig till oss. Andra kvällar kanske man inte ens hinner göra något tillsammans, men det finns ändå någon där...som nu i andra rummet hör man ljudet från CSI...betryggande och hemtrevligt =).

För det andra så känns 1 h och 20 min inte som 1 h och 20 min. Jag tycker det går fort, nästan så att det går för fort ibland haha. Seriöst... så har jag ibland moosat ihop mig där i sätet så skönt och john blund har varit där för länge sen... kanske någonstans mellan ålem och mönsterås.... och så ska man orka samla ihop sig och sina grejor och resa på sig. Tiden jag har på bussen för mig själv och alla mina tankar ser jag som väldigt värdefull... som en bekant sa till mig: Det kanske man kan behöva nu när du gått och blivit sambo.. :P hehe.

För det tredje så känns det som jag slänger bort mindre av dagarna nu. Håller igång och får gjort mer trots att jag kanske inte har lika mkt tid över längre...konstig den där matematiken. Men det kan iofs ha något att göra med min stränga arbetsledare här hemma ;)...

Imorgon blir en heldag. Föreläsningarna börjar vid halv nio. Inte obligatoriska... info om Optomap och Kosttillskott.. Sitter här och funderar på huruvida jag ska orka mig upp för att lyssna på dem. Annars börjar jag inte förräns vid ett. Svårt val... eller inte? Det är frågan.

Nu ska jag sätta mig på H&M hemsidan och se om jag ska beställa något från vårkatalogen. Fick hem en 10% på hela mitt köp rabattkupong idag som jag är småsugen på att utnyttja ;)...

Mer om mitt nya pendlar/samboliv får det bli en annan gång...
So loong... =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Glömde ju säga: GRATTIS sötnos!!! Var såå mysigt att prata en stund med dig idag!=) PUSS <3

2010-01-21 @ 22:47:28
URL: http://emilolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0