Tillåtelse att skryta lite?!?

Spelkväll igår. Inleddes som tidigare nämnt med "Värsta språket". Jag konstaterade väldigt snabbt att jag inte har någon talang för att härma dialekter. Kunde inte ens försöka med Östgötska och mitt försök att prata stockholmska resulterade följande gissningar:
- Värmländska.
- Norrländska.
- Stockholmska. (weei)
Robban kammade hem segern med sitt sjukt orättvist långa ord RISOTTO (skapat utav 15 bostäver). Jag fick fram INGA av 9 bokstäver...

Sen var det dags att gnugga geniknölarna. Nya storfavoriten här hemma: "Bezzerwizzer". Hör och häpna nu. JAG VANN!!! En brutal seger =). Jag vinner verkligen aldrig i sånt där...det är därför jag ger mig själv tillåtelse att skryta litegrann. Och det som ännu mer häpnar mig är att det inte bara var skitfrågor som ledde fram till denna seger. De andra kallar det Helsingborgskunskap och Bibelfemmanvinnare... Jag kallar det talang =)...
Ett urval av frågorna som ledde till segern... Hur många kan du?

Vilket varumärke förknippas med "Galoschkungen" Henry Dunker?
Vilket begrepp innebär att alla människor föds som syndare eftersom de härstammar från Adam?
Vad kallas måndagen före påsk?




Svar: (Tretorn, Arvssynden, Blåmåndag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0