Höjdpunkter 2009!!

Då var det nya året här och några dagar har redan hunnit förflyta (hmm säger man så?...dagar kan ju vara förflutna men förflytna?... svenska akademins ordlista, nästa, nej vänta detta årets julklapp maybe?...maybe not?)

Det här året har jag redan hunnit byta bostadsort. Detta skedde snabbt och smidigt på tolvslaget mellan 31 dec och 1 jan. Tjoff så var man en på pappret äkta oskarshamnare...sen hur oskarshamnig jag hunnit bli...det är en annan femma. Skånskan lyser än igenom...damnit.

Jag tänkte börja detta bloggår med att sammanfatta det jag ser som förra årets höjdpunkter. Häromdagen hade OT ställt frågan (Vad tyckte du var förra årets höjdpunkt?) till lite folk på stan. En gubbe hade svarat att det var när de fick igång hans hjärta igen efter ett hjärtstillestånd på en avslappningskurs i eksjö (eller någonstans).. Jag och robban skrattade gott vid frukostbordet och enades om att gubben förmodligen hade helt rätt. Vi kunde dock inte själva komma fram till vad som varit årets höjdpunkt. 2008 var ett lättare år att svara på den frågan. Som jag sa: konkurrensen var inte så stor då och 12 december 2008 är trots allt rätt svårslaget.

Nog med utsvävningar...här kommer 2009 års höjdpunkter...av mig och enligt mig...utan inbördes ordning (för det skulle göra det alldeles för svårt)
- Min fina pannkakstårta <3, 24 januari
- Alla hjärtans dag, februari
- Påsk i Helsingborg, april
- Praktiken, maj
- Helg hos Martina i Lund, maj
- Bulgarienresan, juni
- Ven, juni
- Elins stuga med henne och Sebben, juli
- Helsingborgsfestivalen, juli
- Utekväll på Svea, augusti
- Överaskning för robban, hemma några dagar tidigare än väntat augusti
- Österrikeresan, augusti
- Lärt känna Camilla hösten =)
- Optikersittningen oktober
- Winnerbäckskonserten i växjö december
- Juldagen med Nahums Elit
- All tentasushi bör räknas in

Finns säkert många fler saker som jag kommer komma på efter hand... Men ja this is it for now.

Nu väntar lite fika till grabbarna grus som håller på att installera min fina tv-serie-tv inne i sovrummet. No sports allowed ;)...

Tjingeling och gott nytt år =)
Må det bringa lika många fina minnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0