Telefonpanik...

Så var det det här med telefonköer och avdelningar och tryck 1 eller 2 eller 511 eller tala in vad ditt ärende gäller så kopplar vi dig, och sen frågar de gäller det det här? nähä... det här då? nähää men då kopplar vi dig hit och så piiip piiip så kopplade vi visst ner dig..

Transportstyrelsen. Huuuh. Jag får kalla kårar. Har spenderat nån timme med att försöka hitta någon som förstår vad jag menar och som har det som sin grej och som kan någonting alls om hur deras föreskrifter kommer till. Men det är inte det lättaste. Nu har i alla fall en handläggare lovat kolla upp om hon kan hitta någon som har koll när hennes telefontid var slut och sen ringa upp mig. Gushelov att jag kanske kan komma någonvart i alla fall.

I övrigt är läget lugnt. Efter hypersjuklingstillstånd igår med feber och dödsont i halsen har jag nu idag vaknat upp aningens piggare. De där många timmarnas sömn gjorde nog kicken. Så idag sitter jag här och skriver flitigt, eller försök till flitigt iaf. Det är ju som sagt inte alltid man kan råda över hur effektivt ens arbete blir.

Ikväll blir det qualitytime med La Camilla. Vi är gränsänkor den här helgen då våra män farit till huvudstaden för att kolla innebandy och roa sig. Blir säkert supertrevligt både för dem och för oss =). Imorgon kommer delar av optikermaffian hit och besöker mig. Hoppas verkligen mitt friska tillstånd håller i sig så att jag orkar med att ha roligt imorgon.

Back to buisness.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0