Minnen...



Så här när det börjat närma sig sommaren kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på ett kapitel av mitt liv som är slut. Nämligen friidrotten. Det var vid den här tiden på året som uteträningen brukade påbörjas så smått. När solen tittade fram så gjorde vi all träning vi kunde på baksidan av hallen. Allting började mer och mer fokuseras på målen inför sommaren...alla tävlingar...alla lopp och hopp som skulle göras. Jag ska inte ljuga! Jag saknar det...även om jag inte pratar så mycket om det... Det var riktigt roligt och en väldigt väldigt stor del av mitt liv under många år.



Jag har alltid hoppats att det någon gång i framtiden kunna syssla med det igen fast kanske på andra sidan av det, som tränare för ungdomar eller så. Ett steg på vägen är ju flytten till Helsingborg i alla fall. För jag vet faktiskt inte om det skulle kännts på samma sätt om det varit i någon annan klubb. En gång IFK:are, alltid IFK:are. Så är det nog för mig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0