Examensklänning.

Då var jag tillbaka i Oskarshamn efter en Helsingborgshelg. Dags att trappa ner på slappandet och sätta fart med examensarbetet istället. Resan igår gick som förväntat: INTE som det skulle!!
- Signalfel mellan Åstorp och Hässleholm: 1h 15 min försenad till Hässleholm.
- x2000 mot Alvesta/Stockholm försenat: 20 min försenad till Alvesta
- Missar därmed Kust till kust i Alvesta: Har missat sista KLT bussen från Kalmar till Oskarshamn.
- Öresundståg mot Växjö/Kalmar försenat: 5 min sen till Växjö. (Totalt sett 2h 20 min försenad)
- Hinner med och övertalar busschaffis att jag ska få åka med till Oskarshamn med 310:an fastän mitt busskort bara gäller från länsgränsen. Hemma 23.50 (1h försenad totalt)

Det är tur man är rutinerad och har en snäll pojkvän som kollar upp avgångar femtielva gågner åt en över telefon <3. Hade jag följt de anvisningar jag fick av personal ombord så hade jag stått i Kalmar utan att komma vidare vid elvatiden på kvällen.

Helgen hemma har åtminstone varit väldigt bra. Hunnit med att umgås med familjen, Elin och Klofvesfolket. Mötet i torsdags gick bra. Ser väldigt mycket fram emot att börja jobba nu. Vill bara bli färdig med det här "lilla" arbetet. Och få reda på om de tänker godkänna min tenta eller inte. Ingen aning vilket dag det blir.

Till rubriken då. Det blev en shoppingrunda med min lilla mammi i lördags. Målet var framförallt en examensklänning. Ville inte vara ute i sista minut med det utan börja kolla i god tid så jag kunde hitta den perfekta. Så blev det ju faktiskt så att den bara dök upp där helt plötsligt efter antalet affärer. KappAhl hade gjort en kollektion som de kallar för Vintage Stories. Riiiktigt söta kläder i typ 50 tals inspiration. Mycket blommigt, prickigt, tunna blusar med puffiga ärmar och klänningar med stora kjolar. I love it!! Hade velat köpa mer än vad jag kunde. Men en klänning blev det i alla fall. En riktig Majaklänning kändes det som.


Stor puffig knälång kjol.


Ljusgrå med små vita prickar och stora blommor i blått, rött och gult =).

Kommentarer
Postat av: anna

åh vad fin! jag har oxå kikat lite på dom klänningarna. riktigt fina!

2010-04-26 @ 16:36:49
Postat av: Maja

Haha...Anna...lika bra vi erkänner det. Du har kollat på alla klänningar överallt ;). Du är en liten klänningaholic =).

2010-04-27 @ 14:33:42
URL: http://majajajaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0