En effektiv dag?

När jag nu summerar dagen så har jag nog hunnit med en hel del iaf, fastän det känns som om tiden gått så fort så jag knappt hunnit vakna.

-Synis med Emma R
-Lunch med Nathalie
-HLR
-Träning
-2,5 h plugg
-House @ Stinas house strax

Lunchen blev väldigt god. Jag har velat prova på att göra egen sötsur sås jättelänge men inte riktigt vågat. Idag tog jag steget och lyckat lyckat mums mums... och inte alls svårt heller...

1 kg fläskfilé
1 röd lök
olja
1 burk ananas
2 vitlöksklyftor

Såsen:
4 msk tomatpuré
2 msk ketchup
3 msk ättika
4 msk socker
3 dl vatten

Blandade ihop allt till såsen och kokade den några minuter. Sen stekte jag köttet i oljan. När det var färdigt tog jag av det från pannan och stekte löken däri. Sen hällde jag över såsen och kokade ihop det. Sen blandade jag ihop det med köttet och ananasen. Serverades med jasminris. ENJOY!!

En liten varning bör göras för personer som bor i studentrum med trinettkök utan fläkt. Var beredd på att det kommer lukta som du bor i en kinarestaurang ett litet tag efteråt!! Men man är väll rutinerad. Det luktar ju inte fisk iaf =) =) =)...

Avslutar med en liten härlig bild på glada Sara som tyckte det här var ett partytrick som lättade upp stämningen efter HLR:n =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0