En ny blogg för Maja...

Sitter här i Oskarshamn och väntar på att Robban ska komma hem från träningen. Var precis ute och vandrade i snön och fick plötsligt nyvunnen, eller kanske återvunnen lust att blogga. Jag gick där i det vita och funderade över när senast snön låg så länge. När man var liten?! Nån som vet...?! Har haft lust att göra en snögubbe eller snölykta flera dagar nu för övrigt och så tänkte jag: Nu gör jag en!... men ingen kramsnö här inte. Såå attans kallt är det alltså. Tro mej!

Jag hoppas att mina bloggande vänner ska bli nöjda nu när jag sätter fart igen även om det är på vita nya papper och fastän jag faktiskt fick tummen loss och deletade den gamla bloggen som jag så länge velat men inte "kunnat"... Men så idag var det alltså dags. Så vänner...sluta tentaplugga, läs och NJUT!!

Snart vankas det tenta... på lördag närmare bestämt. Jag har ett oroväckande lugn över mig. Oroväckande eftersom jag inte vet huruvida jag ska lita på lugnet eller inte. Det kanske är så att jag inte vet vad jag ska plugga på för att jag inte vet någonting. Fast det låter inte riktigt rimligt. Och jag menar, som jag brukar försöka intala mina ibland ganska hyperventilerande, oroliga, (men ack så härliga) vänner: Det kommer ordna sig, det gör det ju alltid så varför gå omkring och oroa sig? Har vi missar någon tenta hittills liksom. Vi är typ bäst =). Och på lördag är det FEST. Jag kan fortfarande rimma. Jag rimmar när jag är glad.

Planen för morgondagen ser ut som följande: Vakna lagom tidigt...detta efter min lysande lösning på problemet att jag glömde mina nycklar hit i Kalmar. Hade jag inte varit så bright hade jag fått åka samtidigt med mr Nuclear imorgon bitti. Det vill säga sju.... Jag vet man gäspar bara man tänker på det. Men... lösningen med att det finns två par nycklar till Pärlan (a.k.a. bilen) så kan jag lämna nycklarna där. Hur nöjd är jag på en skala när jag bryr mig om att skriva om min lilla plan här..? Sovmorgon, ack så skönt.
Fortsättning på planen...: Åka till Kalmar. Plugga fram till hmm...tvåtiden kanske. Sen hem och tentabaka. Jag kan inte svika traditionen en gång till. Har lite ångest för att jag gjorde det förra tentan... men jag skyller på kärleken... inte lätt att vara klok i huvudet liksom. Får hoppas det fanns lite förståelse. Jag har halvt lovat två sorters tentakakor imorgon. Vi får se om jag kan komma på två sorter och AJAJ framför allt se om våra ugnar har blivit lagade. Vad kan man baka som är kallt annars? Räknas chokladmousse som bakverk?
Fortstättning, på fortsättningen...: Ner en runda i stan. Prova jeanslegginsen på Vila en gång till och besöka bolaget. (FEST!!). Sen får vi se vad kvällen har att ge.

Nu kom Robban så här slutar detta första något historiska inlägg lite abrupt. Dags för Hönökakor med ost =)...

So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0