En bra start på julen..

Julen har dragit igång på fullt allvar nu. Imorgon är det dan före dan före dan före dopparedaaan.

Jag har begett mig ner till Skånelandet vilket brukar hjälpa på att spä på julkänslan lite. Visserligen är det ju mer snö i härliga Småland men skåning som man är innerst inne även om hjärtat finns i småland så ska ju snön helst smälta bort på natten till julafton om det ska kännas som jul.

Vi vågade oss ut en runda på Kullagatan julhysterin till trots, jag mamma och emma. Och tur var väll det för det var inte alls så mycket folk jag trodde det skulle vara. Ganska lugnt faktiskt. Alla galningar är väll ute på Väla de här dagarna. Skönt att kunna ta det lite chill och vara först på plats för att kika på den tjuvstartade mellandagsrean. Dock blev det enda inköpet till fullt pris. Men nog var det värt det. Är helt upp över öronen förälskad i min nya skinnkavaj... <3

Vero Moda

Kvällen bjöd på Chilli Con Carne och Sequense hos pappa. Jag och Emma regerade med 3-0 i Sequense. Enbart skicklighet. Sen gick vi och kollade på ljusspelet på kärnan. Riktigt häftigt om än lite överdrivet kanske... Här bjuds på Kärnan som pepparkakshus. Visst ser det trovärdigt ut?! =)



Sen måste jag bara lägga till en liten nördig bild jag var tvungen att ta på väg till kärnan från pappa.


Behöver du verkligen en kram? Bara att ringa "Hug Emergency bilen" HUG 112 =)

Älskar enkelheten i att umgås med min älskade systeryster. Med ingen annan kan jag göra de där sakerna som andra skulle uppfatta som grymt dryga... Som att göra ljudeffekter till alla registreringsskyltar längs hela vägen. Sånt som poooof (POF) och Brrrnn (BRN) etcetra typ... Många glada skratt... Massa kärlek till Emma!!

<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0