En flytt till Kvarnholmen vore kanske inte fel?!

Har varit och kollat på ett rum på Kvarnholmen idag. Ett korridorsrum på 13 kvadrat i en liten mysig korridor med bara 5 boende. Mitt frågetecken när jag gick därifrån var hur jag skulle lösa det med internet... men pratade med tele2 precis och det var inga problem att flytta med mitt nuvarande internet och telefonen. Så helt plötsligt var det löst bara så där... Och gissa om det skulle vara skönt att bli av med de dubbla bredbandsavgifterna här?!
Och dessutom spara 1000:- i månaden på hyra. Samt pengar på till exempelvis tv-licens eftersom vi har gemensam tv där. Sen har jag faktiskt tänkt ibland på att det vore spännande att prova på korridorslivet. Ångrar lite att jag inte gjorde det direkt när jag flyttade hit. Ser verkligen ut som att det blir en liten flytt i augusti för mig. Men ska fundera i helgen och sen bestämma mig. Läget är dessutom perfekt på rummet. Mitt i stan fast ändå nära bort till skolan och bort till friskis. Sen får man väll hoppas att de andra som kommer flytta in där i höst är vettiga människor.

Den som lever får se vad jag lämnar för besked på måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0